Na czym polega zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie? Warto to sobie wyjaśnić: zarządzanie nieruchomościami jest usługą, która tak naprawdę znana jest nie od dzisiaj. Chociaż, może jeszcze kilkanaście lat temu jej nazwa nie była taka formalna. Obecnie wszystko się zmienia, w tym również usługi administrowania nieruchomościami.
Usługi z rodzaju outsourcing
Aby odpowiedzieć sobie na tego rodzaju pytanie, w pierwszej kolejności należy przybliżyć formułę outsourcingu.
Outside-resource-using to trzy angielskie słowa, które stały się podstawą do tego, aby stworzyć nazwę outsorcing. Dokładnie oznaczają one wykorzystywanie źródeł wewnętrznych. Można to wytłumaczyć w ten sposób, jako wykorzystywanie podmiotów podległych do wykonywania poszczególnych zadań.
Zaopatrzenie, szkolenia, audyt, księgowość, administracja kadrowa, administrowanie nieruchomościami – oto najczęściej spotykane branże, gdzie takie usługi outsourcingowe są wykorzystywane.
Czy warto korzystać z usług takiej firmy? Oczywiście, że tak. W szczególności, że pozwala to na lepsze skupienie się na podstawowych działaniach firmy. Powierzając część obowiązków innym osobom, można przenieść swoją uwagę na inne zadania, które mogą doprowadzić m.in. do rozwoju firmy.
Zarządzanie nieruchomościami na zasadach outsourcingu
Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie oferowane jest właśnie przez firmy outsourcingowe. To właśnie firmy zewnętrzne są wynajmowane do tego, aby sprawowały pieczę nad wspólnotami mieszkaniowymi, czy też nad budynkami użyteczności publicznej. Są to takie przedsiębiorstwa, które muszą mieć wiedzę w wykonywaniu tego typu obowiązków.
Czy warto wykorzystywać tego typu firmy do wykonywania poszczególnych obowiązków? Oczywiście, że tak. W szczególności, jeżeli ktoś na głowie ma masę innych obowiązków. Niektóre osoby chcą po prostu zrezygnować z tego rodzaju działań na korzyść…czasu wolnego. Po co mają się sami męczyć z określonymi sprawami, skoro można je powierzyć komuś innemu? Osobie, która ma odpowiednie doświadczenie w tym temacie? No właśnie. Warto więc pomyśleć o wygodnych rozwiązaniach, które zapewniają ogrom nowych możliwości, jakie z powodzeniem można wykorzystać.
Zarządzanie nieruchomościami na zlecenie – korzyści płynące z takiego rozwiązania
Tak, może na początku ciężko będzie zaufać obcej osobie powierzyć swój majątek, który na dodatek jest sporych rozmiarów. Może, jeżeli ktoś pozna korzyści płynące z takiego rozwiązania, będzie w stanie przekonać się do tego, że administrowanie nieruchomościami warto powierzyć w ręce odpowiednich specjalistów.
Wysokie standardy usługowe – żadna firma nie może pozwolić sobie na to, aby zaniedbać swoich klientów. Wręcz przeciwnie. W innym bowiem przypadku nie tylko ucierpi ich klient, ale również ich sama marka. Chyba więc nikt nie będzie zdziwiony tym, że firma zatrudnia tylko wyspecjalizowanych pracowników, którzy dzięki swoim umiejętnością, są w stanie zaoferować najwyższy poziom obsługi. Taki, który będzie zadowalał wszystkich klientów.
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej – administrator nieruchomości musi posiadać obowiązkowe OC dla siebie. Niezależnie, czy jest to firma jednoosobowa, czy też większa, tego rodzaju ubezpieczenie jest obowiązkowe. A to wszystko za sprawą tego, że w razie nieprzewidzianych inwestycji, czy też innych komplikacji, klient nie musi obawiać się żadnych strat finansowych. Jak więc widać, ryzyko zostało zminimalizowane do prawie “0”.
Rozliczenia finansowe są po stronie zarządcy nieruchomości – wszystko musi zostać sporządzone na czas, a do tego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Wielu właścicieli nieruchomości przekonało się, że zajmuje to sporo czasu, a także nerwów. Po co więc samodzielnie się tym martwić, skoro wszystko można powierzyć w ręce innych osób (zarządców), którzy są zobligowani do tego (poprzez sporządzoną umowę pisemną), aby wszystko wykonywać w z góry przewidzianym czasie.
Fachowa kontrola całej nieruchomości
Zarządca nieruchomości ma naprawdę dużo obowiązków na głowie, ale jest on tego w pełni świadomy. Wśród takich obowiązków należałoby wymienić chociażby kontrolę stanu technicznego budynku. Nawet, jeżeli ma się do czynienia w całości z nowym budynkiem. Wszystko na bieżąco należy sprawdzać. Jeżeli będzie taka konieczność, należy w porę reagować, aby móc doprowadzić do potrzebnych remontów. W końcu takie usterki również będą wpływały na dyskomfort osób zamieszkujących.
Zarządca nieruchomości dba także o zawieranie niezbędnych umów. Nie tylko, jeżeli chodzi o osoby zamieszkałe na terenie danej nieruchomości. To w gestii administratora nieruchomości pozostaje zawieranie niezbędnych umów z dostawcami mediów, np. gazownią. Zarządca musi również nawiązać kontakt z właściwym urzędem skarbowym.
Administrator nieruchomości musi troszczyć się o wspólne dobre, aby wszyscy byli zadowoleni z obowiązującego stanu nieruchomości. Tylko sprawne działanie jest w stanie uniknąć ewentualnych nieporozumień, jakie czasem mogą wyniknąć.