Pozycjonowanie – czy warto i jak się nauczyć?

Pozycjonowanie – czy warto i jak się nauczyć?

Z każdym rokiem liczba internautów dynamicznie wzrasta, co przekłada się na większy udział internetu w ogólnej sprzedaży towarów i usług. Mawia się, że firmy, które nie korzystają z dobrodziejstw internetu, w ciągu kilku najbliższych lat stracą zainteresowanie klientów, co poskutkuje zamknięciem biznesu. Około 20 milionów internautów każdego dnia korzysta z wyszukiwarek internetowych, czyniąc je wyjątkowo atrakcyjnym źródłem pozyskiwania nowych klientów.
Dlatego też, chcąc mieć nieograniczony potencjał sprzedażowy, warto na poważnie zająć się pozycjonowaniem swojej strony internetowej lub sklepu internetowego. Dlaczego pozycjonowanie jest ważne? W jaki sposób pozycjonować, by nasze działania odniosły skutek? Jak rozszerzać swoją wiedzą związaną z pozycjonowaniem i jakie korzyści płyną z ciągłego procesu pozycjonowania? 

Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne?

Pozycjonowanie - czy warto i jak się nauczyć?Po pierwsze i najważniejsze – pozycjonowanie sprawia, że nasza strona pojawia się znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania. Z własnego doświadczenia możemy wywnioskować, że tak naprawdę interesują nas tylko wyniki widoczne na pierwszej stronie listy, co więcej, skupiamy się na pierwszych kilku stronach. W taki sposób działają praktycznie wszyscy użytkownicy internetu. Im wyżej będziemy, tym więcej użytkowników po wpisaniu pewnych haseł zobaczy na naszą stronę i ją odwiedzi. A im więcej odwiedzin tym większa sprzedaż. Co więcej, jeśli będziemy wysoko w wyszukiwaniach, sprawi to, że nasza marka stanie się znacznie bardziej rozpoznawalna, a co za tym, idzie, będziemy godnymi zaufania dostawcami towarów i usług. Pozycjonowanie możemy wykonywać samodzielnie lub z pomocą doświadczonych profesjonalistów. W pierwszym przypadku oznacza to wprawdzie zainwestowanie czasu, jednak jest to jedna z najskuteczniejszych i najtańszych form zwiększania popularności w wynikach wyszukiwania. Ostatnim powodem jest stare, ale prawdziwe stwierdzenie „konkurencja nie śpi”. Obecnie wszyscy optymalizują swoje strony internetowe, jest to bardzo popularny sposób na zwiększenie możliwości sprzedażowych. Jeśli nie pójdziemy razem z tym trendem, zostanie w tyle. 

Na jakie elementy zwrócić uwagę, by pozycjonowanie było skuteczne?

Istnieje szereg narzędzi i procesów, które należy wykonać, by nasze pozycjonowanie było wartościowe. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na architekturę strony. Jeśli nie jesteśmy biegli w kwestiach projektowania strony, wartą ten obszar zostawić profesjonalistom, którzy projektują architekturę strony właśnie pod procesy i warunki optymalizacyjne. Co wpływa na skuteczne pozycjonowanie? Dobry, prosty i łatwy w zapamiętaniu adres strony. Słowo kluczowe w adresie, jego długość i składnia bardzo wyraźnie wpływają na odbiór witryny przez roboty Google. Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę, decydując się na zoptymalizowanie strony? Oczywiście treści. Im więcej wartościowych treści, które zawierają linkowanie wewnętrzne, tym lepsze będą wyniki wyszukiwania. Ważne jednak, by nasz content nie składał się jedynie ze słów kluczowych. Istotna jest wartość dodana tekstu. Linki również nie powinny przesłaniać faktycznego sensu treści. Doskonałą praktyką jest założenie bloga firmowego, w którym oprócz ciekawych treści będziemy nawiązywać do oferty naszej firmy. Dlaczego warto? Z jednej strony budujemy markę poprzez dostarczanie eksperckich treści. Po drugie serwujemy sobie darmową reklamę. 

Zobacz również:

 

Gdzie szukać wiedzy związanej z pozycjonowaniem stron?

Istnieje wiele źródeł zdobywania wiedzy na temat pozycjonowania stron. Oczywiście najłatwiejszym rozwiązaniem może okazać się zlecenie pozycjonowania zewnętrznej firmie. Jest to jednak pójście na łatwiznę, z którą nie każdy chce się pogodzić. Oprócz tego zewnętrzne pozycjonowanie generuje dodatkowe koszty, których na pewno chcielibyśmy jako właściciele strony uniknąć. Możemy więc z powodzeniem zapisać się na jeden, z wielu dostępnych kursów pozycjonowania stron. Jest to coraz popularniejsze zagadnienie, na wiedzę którą jest ogromny popyt. Na rynku dostępne są zarówno darmowe, jak i płatne warsztaty – skupmy się na tych płatnych, dzięki czemu otrzymamy gwarancję bardziej kompleksowej wiedzy. Warto doedukować się, wykorzystując dostępną literaturę. Wprawdzie optymalizacja to bardzo dynamiczny obszar, jednak możemy z powodzeniem znaleźć kilka książek, które rozwiną nasze kompetencje w tym zakresie. Jeśli chcemy uczyć się od profesjonalistów, skupmy się na społecznościach osób zajmujących się pozycjonowaniem i optymalizacją. To oni mogą odpowiedzieć nam na wiele pytań, rozwiać wątpliwości i zainspirować do działania. 

Jakie są zalety pozycjonowania?

Dzięki pozycjonowaniu możemy liczyć na znacznie lepszą widoczność naszej strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie, więcej odwiedzin, więcej transakcji i większe zyski dla nas. Pozycjonowanie pozwoli nam zbudować godną zaufania markę, która zdobędzie odpowiednią przewagę konkurencyjną w branży, w której działamy. Pozycjonowanie to żmudny proces, lecz zdecydowanie warty poświęcenia czasu i uwagi. Może się okazać, że pozycjonowanie strony dostarczy nam o wiele lepszych rezultatów, niż wszystkie inne zabiegi reklamowe razem wzięte.